Ústav geovied BERG TUKE
Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií TUKE Sektor vysokých škôl

Ústav geovied BERG TUKE

Ústav geovied sa venuje oblastiam základnej a aplikovanej geológie.

Tvorí ho štvorica pracovísk: samotný Ústav, výstavný Expozícia zbierok, Archív geologického prieskumu a jeho súčasťou je aj medzinárodný odborný časopis Acta Montanistica Slovaca.

Vedecko-výskumná činnosť Ústavu geovied je zameraná na oblasť základného a aplikovaného výskumu v oblasti hlbinnej stavby Karpát a pri prieskume ložísk nerastných surovín, problémov životného prostredia spojených shydrogeologickými a inžiniersko-geologickými faktormi, ako aj využitím geotermálnych zdrojov energie. V tejto oblasti dominuje problematika geohazardov, ochrana podzemných vôd pred znečistením a metódy sanácie ekologických havárií. Dôraz sa kladie aj na výskum globálnych zmien vrátane klimatických pomerov, alebo výskumu prírodných paleoprostredí v minulosti.

Ústav rieši projekty ako Nové detekčné metódy a technológie pre získavanie nekonvenčných energetických zdrojov Zeme, Možnosti aplikácie geofyziky pri interpretácii štruktúrnej stavby na ložiskách karbonátov Jelšava a Gombasek v Spišsko-gemerskom rudohorí z pohľadu perspektív geologického prieskumu a ťažby či Analýza technických vlastností prírodných xenolitov, blízkych keramickým a žiaruvzdorným technolitom a výskum podmienok ich formovania.