Jozef Šimúth

Ústav molekulárnej biológie SAV
Slovenská akadémia vied

chemik

Štúdium: Chemická fakulta SVŠT Bratislava, 1961

Pracoviská a významné funkcie: Chemický ústav SAV, Spoločné pracoviska SAV a SVŠT pre výskum biotechnológie potravín (vedúci), Predsedníctva SAV (1998 - 2005 člen), Vedecká rada FCHPT STU (1996 - 2004)

Najdôležitejšie výsledky: Enzýmová príprava chemicky modifikovaných polynukletidov; Charakterizácia DNA-závislej RNA polymerázy Streptomyces aureofaciens; úloha vyšie fosforylovaných nukleotidov v regulácii syntézy RNA; Objasnenie molekulárne-biologických a fyziologických vlastností bielkovín včelej materskej kašičky; Iniciácia a koordinácia medzinárodných projektov funkčnej genomiky včely.

Časopisecké publikácie, patenty, ohlasy: 74/12/973; Najvýznamnejšie publikácie: Šimúth J. et al., DNA - dependent RNA polymerase from the chlortetracycline producing strain of Streptomyces aureofaciens. FEBS Letters 218, 163 -166(1987); Šimúth, J. and Bíliková K. as Members of Scientific Consortium: Insights into social insects from the genome of the honeybee Apis mellifera. Nature 443, 931-947 (2006)

Vedecká výchova, doktorandské štúdium: 10

Medzinárodné projekty: 4/2

Členstvo vo vedeckých organizáciách: European Science Foundation (2000 - 2005 člen riadiaceho výboru)

Významné ocenenia: Laureát Štátnej ceny (1983), Zlatá plaketa SAV D. Štúra za zásluhy v prírodných vedách (1986), Významná osobnosť SAV (2006), Medaila SAV za podporu vedy (2006), Cena podpredsedu vlády a ministra školstva SR za celoživotné zásluhy v oblasti vedy (2008); Zlatá plaketa Juraja Fandlyho Slovenského zväzu včelárov za vedecký prínos v molekulárnej apidológii (2012).